Saturday, September 8, 2012

sekian lama menyepi


Friday, November 21, 2008

Seminggu lebih tak masuk blog.

Apa boleh buat, dek kesibukan yang saban silih berganti, maka tak sempat nak masuk keblog. Begitu sekali sibuknya . . . .

Apa tidaknya, mula-mula dengan kunjungan kawan bagi menyelesaikan beberapa kerja yang belum selesai. Alhamdulillah, sekarang tunggu apa-apa yang tak selesai itu diproses oleh pihak berwajib. Egen janji dalam masa empat bulan, tunggulah.

Kedua, menyelesaikan urusan hartanah. Yang ini 'ajaib. Kerja pecah lot dan ubah syarat tanah yang telah dimulakan sejak 1998. Sepuluh tahun dulu!, dengan melantik saorang perunding yang merupakan saorang kawan, sampai sekerat jalan terhenti, terpaksa menggunakan orang lain pula, kemudian dengan kaedah yang telah dibuat oleh kumpulan 'professional' dia, maka kerja ini kena disudahkan olehnya juga. Nak kata apa lagi selain dari kata tak apalah. Saya pun merujuk kepada kawan saya tu bagi menyudahkannya.

Dan ternakan ikan air tawar, muscovy (sekarang mule-duck), kebun, . . . hai, banyak sungguh kerja yang nak diselesaikan. Sekarang satu pun tak selesai lagi.

No comments:

Post a Comment